• REGES-Online obligatoriu din 2025. Ce trebuie să facă angajatorii?

    REGES-Online obligatoriu din 2025. Ce trebuie să facă angajatorii?

    Până la data de 30 septembrie 2025, toate firmele trebuie să migreze complet de la Revisal către noul REGES Online. În acest articol vei găsi un ghid complet despre ce este REGES-Online, care sunt pașii pentru înregistrare, cine poate transmite datele în sistem și ce sancțiuni există.

    Ce este REGES-Online?

    Revisal este înlocuit complet de o nouă platformă complet digitalizată! 

    Noul REGES Online, platforma națională gestionată de Inspecția Muncii va ține o evidență complet digitalizată a salariaților. Pe lângă înregistrarea electronică a tuturor informațiilor referitoare la contractele de muncă accesibile pentru angajatori, această nouă platformă va oferi informații în timp real și angajaților. În plus, REGES Online vine și cu o serie de noi obligații pentru angajatori privind raportarea contractelor individuale de muncă.

    De când se aplică?

    Oficial, noul Reges Online este deja disponibil, însă data limită până la care firmele trebuie să îl implementeze este 30 septembrie 2025.

    Concret, până la această dată, toți angajatorii trebuie

    • să-și creeze cont în REGES-ONLINE
    • să migreze datele existente
    • să înceapă raportarea exclusiv prin noua platformă.

    Ce nu va mai fi posibil după 30 septembrie?

    • vechiul Revisal nu va mai putea fi accesat
    • angajatorii care nu vor fi implementat noul REGES Online vor fi amendați
    • se vor aplica sancțiuni pentru transmiteri eronate sau incomplete.

    Cum îți creezi cont în REGES-Online?

    Dacă ai o firmă atunci trebuie să creezi contul REGES-Online până la data de 30 septembrie 2025. Iată ce ai de făcut:

    Primul pas: se creează contul pe numele și CNP-ul reprezentantului legal al firmei, prin una dintre următoarele metode:

    • autentificare prin ROeID (recomandată pentru rapiditate)
    • semnătură electronică calificată
    • identificare fizică la sediul ITM.

    Pasul doi: După crearea contului, trebuie să accesezi secțiunea Registre, Cerere acces pentru a introduce în platformă CUI-ul firmei pentru care se vor introduce date cu privire la angajați. 

    Pasul trei: te pregătești pentru transmiterea datelor în REGES Online!

    Cine poate transmite datele în REGES-Online?

    După crearea contului în platformă îți poți organiza procedurile de transmitere și gestiune a datelor în platformă. Trebuie să știi că chiar dacă ai contul creat pe numele tău, poți delega acces altor utilizatori, după preferință

    • angajați interni
    • sau firme externe.

    Transmitere internă

    Este permisă doar pentru salariați cu contract de muncă activ, nu și pentru administratorii fără contract de muncă nu pot face raportările.

    Externalizare către un prestator de servicii

    Poți delega înregistrările în REGES

    • unui specialist HR sau expert contabil cu PFA
    • unei firme de contabilitate 
    • sau unei firme de HR autorizată.

    Pentru externalizare, este obligatoriu să ai un contract de prestări servicii prin care să oferi accesul în platformă, cu următoarele informații:

    • CUI-ul firmei pentru care se externalizează serviciul
    • numele reprezentantului legal
    • perioada contractuală.

    Obligații angajatori REGES-Online

    Pe lângă obligația creării contului, conform noilor prevederi legale, angajatorii trebuie să respecte următoarele obligații:

    Transmiterea contractelor înainte de angajare

    Toate contractele individuale de muncă trebuie înregistrate cel târziu în ziua anterioară începerii activității pentru a evita sancțiunile.

    Completarea datelor lipsă pentru contractele active

    În perioada de tranziție, trebuie verificate informațiile înregistrate și în cazul datelor lipsă pentru contractele active, angajatorii trebuie să actualizeze toate contractele deja existente în REVISAL, pentru a se asigura că respectă noile cerințe REGES Online.

    Raportarea modificărilor contractuale

    Orice modificare a contractelor privind salariul, funcția, norma de lucru, suspendarea sau încetarea CIM trebuie raportată în sistem înainte de a produce efecte.

    Dosar de personal complet

    De asemenea, angajatorii au obligația de a păstra pentru fiecare salariat un dosar complet (în format fizic sau electronic, cu semnătură calificată).

    Furnizarea documentelor la solicitarea angajatului

    Totodată, în cazul în care angajatul solicită adeverințe sau alte documente din REGES, angajatorul are obligația de a furniza documentele solicitate în termenul legal de maximum 15 zile lucrătoare de la solicitare.

    Corectarea erorilor

    Atenție: În cazul identificării unor erori în urma transmiterii datelor, acestea trebuie rectificate imediat, prin completări sau corecții în REGES-Online.

    Ce mai trebuie să știi despre REGES Online?

    Conform noilor reglementări toate contractele (atât cele noi, cât și cele vechi), trebuie să includă informații complete. În acest sens, Hotărârea de Guvern nr. 295/2025 introduce câmpuri suplimentare cu informații ce trebuie completate (dacă nu sunt deja menționate) pentru toate contractele:

    • gradul și tipul de handicap, dacă este cazul
    • locul muncii – fix sau mobil
    • repartizarea timpului de muncă – normă întreagă, parțială, program individualizat, ture etc.

    Atenție:

    Chiar dacă delegi serviciile de HR, răspunderea legală îți aparține în continuare în calitate de angajator, indiferent dacă gestionarea REGES Online este internă sau externalizată. Așadar, recomandarea ar fi ca în cazul delegării acestor sarcini să faci verificări constante pentru a te asigura că respecți legislația și regulile actuale.

    Recomandările MBV

    • creează contul în REGES-ONLINE din timp, evitând aglomerația din toamnă
    • verifică și completează toate contractele existente
    • colaborează cu un expert contabil sau o firmă specializată cu experiență în relația cu Inspecția Muncii.