• Înregistrarea în REGES ONLINE – Partea a 2-a: ROeID

    Înregistrarea în REGES ONLINE – Partea a 2-a: ROeID

    Nu deții certificat digital pentru înregistrarea în REGES Online, platforma oficială a Inspecției Muncii? Poți folosi ROeID – sistemul național de identificare electronică.

    Așadar, dacă ești angajator sau reprezinți o firmă, acest articol este pentru tine. Iată ce ai de făcut pas cu pas.

    Ce trebuie să știi despre Reges Online și ROeID?

    Reges Online este aplicația web a ITM-ului, prin care angajatorii pot transmite Registrul General de Evidență a Salariaților în format electronic, fără să mai meargă la ITM, dar de asemenea, fără a mai descărca fișierul .rvs dintr-o aplicație suplimentară (cum era în cazul vechiului Revisal).

    Ce este ROeID?

    ROeID este sistemul național de autentificare electronică – o alternativă la semnătura digitală clasică – care se bazează pe buletinul electronic sau aplicații de tip eID.

    Înregistrarea în REGES ONLINE folosind ROeID

    Înainte să începi procedura de înregistrare trebuie să te asiguri că ai:

    1. Buletin electronic (CI cu CIP) sau aplicația ROeID activă pe telefon.
    2. Un cont creat în ROeID – îl poți crea pe https://roedid.gov.ro.
    3. Un dispozitiv compatibil (laptop/telefon) cu NFC activat (dacă folosești buletinul).

    Iată care sunt pașii:

    Pasul 1: Accesezi REGES ONLINE pe site-ul oficial https://regesonline.inspectiamuncii.ro

    Pasul 2: Selectezi „Autentificare cu ROeID”, și vei fi redirecționat către pagina ROeID.

    Pasul 3: În această pagină trebuie să alegi metoda de autentificare:

    • cu buletin electronic (prin NFC)
    • sau cu aplicația ROeID pe telefon

    În funcție de ce selectezi trebuie să urmezi instrucțiunile de pe ecran pentru autentificare (scanare NFC, PIN etc.).

    Pasul 4: După autentificare vei fi direcționat în Reges Online unde trebuie să completezi datele angajatorului (CUI-ul firmei, denumirea completă, datele de contact, codul CAEN principal). 

    Pasul 4: La acest pas trebuie să desemnezi persoana responsabilă cu completarea și transmiterea datelor în Revisal. Acesta poate fi reprezentantul legal sau o persoană desemnată prin procură.

    Ce faci după înregistrare?

    După ce făcut înregistrarea firmei în noul REGES, poți începe să folosești aplicația pentru 

    1. completarea contractelor de muncă, modificări, suspendări sau încetări
    2. generarea și trimiterea fișierului Revisal direct din platformă
    3. gestionarea salariaților firmei fără deplasare la ITM.

    Ce mai trebuie să știi?

    Este important să știi că:

    1. Dacă ai mai multe firme, le poți adăuga pe toate în contul tău.
    2. Trebuie să salvezi periodic datele și să descarci dovezile transmiterii.
    3. Dacă vrei să eviți amenzile pentru transmiterea eronată sau cu întârziere a datelor, este recomandat să apelezi la un consultant specializat.

    Asta a fost tot despre înregistrarea în Reges Online folosind ROeID. Găsești acest tutorial pas cu pas în videoul de pa canalul de YouTube MBV Tax. Dacă ți-a fost util acest tutorial, nu uita să dai un like, să te abonezi și să lași un comentariu cu întrebările tale.